Produkten har blivit tillagd i varukorgen

info@soluppgangen.se    Tel. 042- 623 77 11

Moms visas:

RETUR/REKLAMATION

ÅNGERRÄTT:

- Enligt distansavtalslagen har du rätt att returnera felfria varor utan att uppge någon anledning. Meddelande om detta ska ske så fort som möjligt och senast 14 dagar från det att du har hämtat ut/mottagit din vara. (Gäller dock inte vid speciellt beställda produkter). Vi följer konsumentverkets rekommendationer.

Hos Soluppgången har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har fått eller hämtat ut ditt paket.

Ångerrätten gäller dock endast om produkten returneras i originalförpackning och är oanvänd.

Kontrollera din försändelse med en gång du får denna och är något fel kontakta oss så fort som möjligt. En skada ska reklameras senast 5 dagar efter mottagandet.

Om du ängrar en beställning eller vill reklamera en produkt gäller följande:

  • maila till oss på info@solppgangen.se med namn och ordernummer
  • Är det en skadad produkt bifogas en bild på skadan
  • Inget emballage ska slängas och ska något skickas i retur används originalförpackningen med det skyddande material som var med.
  • Du står för fraktkostnaden men är det en felaktig eller söndrig leverans står vi självklart för denna kostnad och en ev. ersättningsvara.
  • Om produkten ska returneras – skickas denna till:

    Soluppgången / Styling By D.E.Y AB
    Döshultsvägen 84
    254 76 Allerum
     
  • När vi har mottagit och kontrollerat produkten återbetalar vi varens värde – inom 14 dagar efter att vi har fått denna. 
  • Vid ångrat köp återbetalas inte ev. frakt och fakturakostnad och du står för transportrisken.

Vi hämtar inte ut returvaror där överenskommelse inte har gjorts innan och löser inte heller ut paket som skickats till oss mot efterkrav eller postförskott.

Önskar du en returfraktsedel vid returnering av en vara mailer vi gärna en sådan till dig. Kontakta oss och med info om paketets vikt och storlek och vi återkommer med priset för denna (självkostnadspris för spårbarhet via DHL).

Du klistrar på fraktsedeln och lämnar paketet hos närmsta DHL ombud.

RETURVILLKOR:

-Varan ska vara komplett och får inte vara använd. Använd gärna originalemballaget vid retur och tänk på att packa varan väl så den inte skadas under transporten. 
Om du ångrar ditt köp står du för transportrisken (dvs. risken att varan skadas eller kommer bort) när du returnerar varan. 

Det är viktigt att du kontaktar oss före retur. Bifoga en kopia på din faktura/ orderbekräftelse med leveransen så vi vet vad returen gäller.

Returkostnaden betalas av dig som kund. Vi hämtar inte ut paket där överenskommelse inte gjorts innan och löser inte ut paket som skickats till oss mot efterkrav/postförskott.

Återbetalning av varornas värde återbetalas inom 14 dagar efter det att vi har återfått varan. Eventuell frakt och fakturakostnad återbetalas inte. 

För snabb hantering av återbetalning av pengar ber vi dig att uppge ett kontonummer där pengarna kan sättas in. Har du betalat med kort sätts pengarna tillbaka in på ditt kort.

Vi hoppas såklart inte du hör av dig ang. reklamation,skadar eller att du har ångret ditt köp MEN skulle detta vara tillfället så ring och vi tar hand om dig. 042-623 77 11

REKLAMATIONER:

Vid reklamation kontakta oss på Soluppgången så hjälper vi dig gärna.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Produkter
Handla
Övrigt
Moms visas: